zaterdag 8 december 2012

Vrolijk tasje

Voor een nichtje dat gisteren 7 jaar werd heb ik dit vrolijke tasje gehaakt. Ik heb het gehaakt met xxl garen in jeans blauw. Het tasje bestaat uit een stuk, ik ben begonnen aan de onderkant met lossen. Daarna verder met vasten en om de lossen heen haken. In de eerste en de laatste losse 2 vasten haken en daarna gewoon 'omhoog' haken met vasten totdat het tasje hoog genoeg is. De band heb ik er ook meteen aanvast gehaakt, deze bestaat uit 3 steken en is de band lang genoeg dan haak je het vast aan de andere kant van de tas. Ik heb er nog een roosje opgemaakt, het patroon van dit lieve roosje kun je hier vinden.
Verder heb ik er een geruit lintje doorheen gevlochten en een leuke sleutelhanger (action!) aan gemaakt met allerlei gekleurde bandjes, charms en een gelukspoppetje!


Ons nichtje was helemaal blij met haar tasje! Ik ga nog even lekker wat haken, ben bezig met een kerstboompje! Een heel fijn weekend voor iedereen en tot de volgende post.
Liefs, Linda.

4 opmerkingen:

  1. Oh wat een leuk cadeautje zeg! Niets is leuker om iets zelfgemaakts te geven.
    Mijn meiden stikken in de tasjes, dus voor hun hoef ik het niet te maken. Maar super voor een cadeautje!
    Liefs Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, Linda, dit is zeker een heel leuk cadeautje. Als ik je nichtje zou zijn, was ik er ook heel blij mee geweest.
    Ben benieuwd naar je kerstboompjes. Heb net een patroon op internet gespot. Nu nog aan de slag...
    groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Linda, wat een lieve dingen maak jij! Ik ben dol op blogs waar ook nog eens een uitlegje/tutorial staat zodat je elkaar kunt blijven inspireren! Groetjes van Nicole -Maaksels en Meer-

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super tasje voor een meisje van 7 , ze zal er erg blij mee geweest zijn !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen